Hallllloooooo Innsbruck! - Reisverslag uit Innsbruck, Oostenrijk van Whitney Kol - WaarBenJij.nu Hallllloooooo Innsbruck! - Reisverslag uit Innsbruck, Oostenrijk van Whitney Kol - WaarBenJij.nu

Hallllloooooo Innsbruck!

Door: Whitney

Blijf op de hoogte en volg Whitney

23 Januari 2014 | Oostenrijk, Innsbruck

He he,
We zijn op het kamertje aangekomen. Om half 2 waren we dan in Innsbruck. Daar stonden Heidie und Christine op ons te wachten.. Gelijk Duits. Eum.. shit.. ik moet Duits gaan praten. Hoe ga ik dat doen? Ik kan de helft niet. Punt waar we dus als eerste tegen aan liepen ons Duits. Maar naar veel handen en voeten werk en goed luisteren naar wat hun vragen komen we er wel uit! We zijn als eerste naar Syl der werk plek gereden Altenheim Lobach.. Wat een modern ding! En wat een leuke uniformen! Deze ontvangen wij trouwens maandag. Hier hebben we wat gegeten, de sleutels van onze kamer in ontvangst genomen en bekeken hoe we met de bus naar de Altenheimen moesten gaan. Want ik ga stage lopen in Altenheim Tivoli. De diensten worden niet zo heel erg op elkaar afgestemd maar de vrije dagen wel! En raad eens! Iedere dinsdag zijn we vrij! Dus tijd voor de stad verkennen, naar de dierentuinen te gaan en te gaan skieen. Eum.. Ik bedoel natuurlijk huiswerk maken. Naar het verpleeghuis zijn we door gereden naar ons studentenhuisje. En ja, het is echt een studenten plekje. Wat er op mijn kamertje staat? Nou, een bedje, een klerenkast en een klein tafeltje waarvan ik dus ook steeds mijn verslagen ga schrijven. We kijken uit op een kerkhof (heeeeeel gezellig) en we moeten s’nachts over de gangen gaan dwalen om naar de wc te gaan! Dus hier moeten we echt voor het naar bed gaan plassen. En niet te veel bier gaan drinken want dan moeten we nog meer plassen. Naar dat we onze koffers hier hebben neer gezet zijn we naar de stad Innsbruck zelf gegaan. We hebben eerst de brood nodige dingen geregeld. Denk aan.. een buskaart ala €46,20 voor een maand, maar hiermee kun je wel heel Innsbruck door reizen dag en nacht. Daarna zijn we internet gaan regelen! Yes! We blijven in contact met de buiten wereld en nu zijn we onze kamertjes eigen aan het maken, met kaartjes, foto’s en spulletjes. We gaan zo nog even naar Innsbruck zelf om een vette hap te nemen en daarna gaan we door naar de douche want we stinken! Haha. Hierna nemen we plaats op ons bed om toch maar even een filmpje te kijken met een wijntje. Want die hebben we verdient! Ik ga thuis wel heel erg missen dat weet ik nu al! Maar ben blij dat ze even langs komen om met me te knuffelen! Want oei oei oei wat een start en wat een afstand. Maandag moeten we om 08.00uur beginnen, dus gaan we morgen maar eens even met de bus reizen want anders moet ik dat maandag in me uppie doen. En jullie weten hoe ik ben… Dan raak ik in de stress. Ook gaan we Innsbruck zelf even bekennen, ons inschrijven bij de gemeente en voor de rest zien we lekker wel! We hebben tot maandag nog geen planning en dat houden we zo! Nou voor nu zeg ik iedereen een fijne avond! En heb lief! Xxx

p.s. Ik woon op nummer 13 mochten jullie kaartjes sturen, dan komen ze namelijk in mijn eigen postvak!

  • 23 Januari 2014 - 19:21

    Emilia:

    fijn dat jullie goed zijn aan gekomen
    geniet er van
    xxx

  • 23 Januari 2014 - 19:38

    Martijn:

    Blij dat het zover allemaal goed gaat. Maar ben heel blij als ik je over een week toch even zie! Love you! Xxx

  • 23 Januari 2014 - 20:14

    Mam :

    Ha meid
    fijn om te lezen dat t allemaal mee is gevallen , ja moet wel lachen met je duits , ma je komt er wel
    denk daar maar aan ,
    geniet ervan en neem alles goed in je op ,
    ja ik kom zekrs knuffelen met jou e lekker wandelen en lekker wijntjes drinken doen we dan in ons mooie huisje wat we dan hebben gehuurd ,
    dikke knuffff mama xxxx

  • 23 Januari 2014 - 20:53

    Dennis:

    Wat klinkt dat allemaal toch goed en spannend!!! En wat fijn dat jullie maandag hoeven te beginnen. Even alles verkennen en onveilig maken. Hihi. Nou meiden het is leuk om zo te lezen hoe het gaat. Geniet er van en ik lees het allemaal. Groetjes en kusjes van hier, vooral van Caelyn xxx.

  • 23 Januari 2014 - 23:06

    Saskia:

    Heel veel succes. Toi toi..... Hoor wel of de oudjes het net zo goed hebben als in NL. Of moeten we daarheen verkassen ivm de aankomende bezuiningen in NL.

  • 22 Februari 2014 - 11:48

    Els:

    Hallo Whitney.

    Nog een weekje en dan komt de hele fam .
    Heb je het naar je zin daar.
    is onze kaart aangekomen.
    Groetjes van Tante Els.

  • 22 Februari 2014 - 15:33

    Whitney Van Kol:

    Haaa Tante Elsjee!

    Ja nog een weekje hard arbeiten!
    Heerlijk! Ben de dagen aan het aftellen. Even weg van hier.

    kaartjes zijn aangekomen! Super leuk!
    Haha ook het valentijnskaartje.
    Heb een valentijnsdineer gehad van mijn buurman met de rest van de huis genootjes!

    Liefs, Whitney

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Whitney

Whitney gaat voor 3 maanden naar Oostenrijk. En naar veel twijfelen maakt ze dan toch een blog aan, zodat mensen haar toch kunnen volgen in dat oh zo verre Oostenrijk!

Actief sinds 21 Jan. 2014
Verslag gelezen: 496
Totaal aantal bezoekers 10168

Voorgaande reizen:

23 Januari 2014 - 07 April 2014

Mijn stage reis naar Oostenrijk.

Landen bezocht: