Eerste stage dag in het mooi besneeuwde Oostenrijk - Reisverslag uit Innsbruck, Oostenrijk van Whitney Kol - WaarBenJij.nu Eerste stage dag in het mooi besneeuwde Oostenrijk - Reisverslag uit Innsbruck, Oostenrijk van Whitney Kol - WaarBenJij.nu

Eerste stage dag in het mooi besneeuwde Oostenrijk

Door: Die Ostenreicher Whitney

Blijf op de hoogte en volg Whitney

27 Januari 2014 | Oostenrijk, Innsbruck

Hallo Leute!

Vandaag mijn eerste stage dag gehad. En wat heb ik slecht geslapen! Of dat het door de zenuwen kwam of door het geluid hier overal. Maar ik slapen doe ik hier niet al te best. Ik moest om 8.00 uur beginnen en heb om 10 voor half 8 de bus gepakt. Ik werd opgevangen door Christine. Hiervan kreeg ik mijn sleutels, uniformen en verder informatie. Daarna kon ik dus echt naar de afdeling en daar leerde ik mijn echte stage begeleidster kennen. Oksana. En erg leuke vrouw! Gelijk mijn diensten ingepland voor januari en februari en daarna de zorg in. Hup gelijk aan het werk gezet. Maar het gaat hier zo anders dan in Nederland! Qua zorg kunnen we allemaal beter hier gaan wonen! Wat een tijd nemen ze voor de mensen. En als ze niet willen op staan, nou dan probeer je het een half uurtje later. Hier hebben de mensen dus ook nog echt een eigen wil die gerespecteert word. Rond half 10 ben je klaar met de gehele ochtend zorg. Maar dit komt omdat je 19 bewoners hebt en met 4 man in de ochtendzorg begint! Ook dat is een heel verschil als dat ik gewend ben! Daarna ga je de bijzonderheden met elkaar bespreken. Dit natuurlijk met een kop caffee und kuche. Wat wij normaal rapporteren aan bijzonderheden, word hier met elkaar besproken. Daarna moet je op de computer de medicatie afvinken en eventuele veranderingen type. Alles is dus hier ook digitaal. Heel erg fijn! Vooral met zorgplannen. Deze kun je dus ook direct aanpassen. Naar het bespreken heb je even pauze. Fijn! Mijn geliefde sigaretjes. Ik merk zelf wel dat ik steeds beter word in mijn eigen Duits spreken. En dat is erg prettig. Daarna begin je met eten geven aan de clienten die het zelf niet meer kunnen. Dit is rond half 12. En als die gegeten hebben, leg je ze in bed neer. En ga je met de andere bewoners eten. En wat een menu krijgen ze hier! Ook daarin hebben ze keuze! Soep, hoofdgerecht, toetje en een salade. Luxe! Hierna leg je de bewoners in bed neer en heb je zelf een uur, 2 uur of 3 uur pauze. Dit verschilt heel erg per dienst. Rond half 3 haal je de bewoners uit bed en word er iedere dag een activiteit aan de bewoners gepresenteerd. Ze mogen hierbij ook zelf uit maken of ze dit willen of niet. En anders ga je met de mensen een kopje caffe trinken. Het is echt genieten om zo voor mensen te mogen zorgen! Hiervoor heb ik namelijk gekozen. Morgen nog heerlijk een dagje vrij. Dat zijn we trouwens iedere dinsdag. Dus tijd om de waskaart op te halen, schoon bedden goed en eindelijk!!! Schone handdoeken. Daarna gaan we nog even naar de dierentuin hier en hebben we verder gewoon het goede leven. Op tijd naar bed, want woensdag moeten we weer om 7.00 uhr beginnen met unser praktikum. Ik ga me zeker wel vermaken die 10 weken. En uit eindelijk kan ik als de beste Duits en ben ik een hele ervaring rijker! Dan moet ik echt weer wennen aan die drukte in de zorg in Nederland! Maar goed alles went! Ik ga zo nog even bij syllie chillen. En dan naar bedje en hopen dat ik eindelijk is een keer door slaap. Want oordopjes hebben ze hier alleen bij de apotheek en die was weer eens dicht. Dus Doen we morgen maar weer een poging om op tijd daar te zijn. Want die nacht rust heb ik o zo hard nodig! Voor nu wens ik jullie een fijne avond!

Viel spass und liebe!
Whitney x

  • 27 Januari 2014 - 21:42

    Mieke Barents :

    Hoi Whitney, leuk om je verslagen te lezen, ik had geen idee waarvoor je aan het leren was en wat je in Oostenrijk ging doen! Nu wel dus! Ik wens je een heel fijne tijd, geniet van de ervaring die je straks rijker bent, en van het prachtige land.
    Ik ga je zeker volgen.

    Groetjes Mieke Barents

  • 27 Januari 2014 - 21:45

    Mama :

    ha die zuster

    wat fijn om te lezen dat je het naar je zin hebt em dat het allemaal fijn loopt ,
    fijn dat het met je duits ook goed gaat , en dat het zo fijn is daar

    ja dus morgen maar dopjes halen , hihih kun je slapen he meid
    ja ja de hand doeken moet wel ff lachen ,
    dikke knufffff en tot horens xxxxxxxxx mama

  • 27 Januari 2014 - 22:04

    Martijn:

    Hey Lief.

    Fijn dat alles zo goed gaat! En als je geen oordopjes kan vinden kan ik ze nog altijd meenemen!

    Hou van jou??

    XXXXX

  • 28 Januari 2014 - 09:30

    Leoi:

    Hey Whitney,

    Fijn om te lezen hoe het je vergaat. Wat n verschil qua zorg inderdaad kan Nederland nog een voorbeeld aan nemen. Ik zou zeggen geniet van je vrije dag en als ik het zo lees kom je die 10 weken wel door hoor :D.

    Groetjes Leoni

  • 28 Januari 2014 - 11:25

    Truus:

    Hallo Whitney.

    Leuk om alles te lezen en hoe het daar gaat.
    Als ik lees dat je daar meer tijd hebt voor de bewoners is wel een luxce.

    Denk dat ik dan ook maar die kant op kom!!!

    Ha ha . Tot weer eens.

    Tante Truus

Tags: eerste, stage, dag

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Whitney

Whitney gaat voor 3 maanden naar Oostenrijk. En naar veel twijfelen maakt ze dan toch een blog aan, zodat mensen haar toch kunnen volgen in dat oh zo verre Oostenrijk!

Actief sinds 21 Jan. 2014
Verslag gelezen: 245
Totaal aantal bezoekers 10130

Voorgaande reizen:

23 Januari 2014 - 07 April 2014

Mijn stage reis naar Oostenrijk.

Landen bezocht: